j

f a i r - nem babablog

Friday, August 10, 2007

Mama-baba recept: fóliás akármi

Akkor legyenek receptek, a férfi olvasók biztos külön örülnek majd. Fel is cimkézem, úgyhogy ha nagyon belelendülnék, könnyen vissza lehet keresni.

Ez itt nekem azért jött be, mert nem kell mellette ácsorogni, csak puff bele - kinek igénye szerint. Vagy azt, ami épp van otthon. Ráadásul a babának készülhet enyhén fűszerezett vagy fűszermentes csomag, a többieknek pedig fűszerezett, így nem kell utána fűszerezni, mert ugye az úgysem ugyanolyan. Nem utolsósorban finom, és mosogatni sem nagyon kell utána.


A feldarabolt zöldségeket (szabadon választva zöldbab, borsó, cukkini, répa, kaliforniai paprika, paradicsom, gomba, hagyma, kukorica, krumpli) enyhén megöntözzük olívaolajjal és megszórjuk a kívánt fűszerekkel.

A zöldségeket (és akár egy fél csirkemellet) nagyobb alufóliára helyezünk, amiből kis lezárt csomagot csinálunk. Én a receptet követve először a hosszú, két rétegbe hajtott fólia - erre pakoltam - két végét zártam össze duplán, utána pedig a még lezáratlan végeket csavartam be. Fontos, hogy maradjon a csomagban levegő a párolódáshoz, és ha hús is került bele, az alá is érdemes egy kis olajat önteni. Ha elég erős, vastag a fólia, szerintem nem fontos, hogy dupla rétegű legyen.

Ezután mehet be a sütőbe (210 fok sima sütőnél, 190 légkeverésesnél), 35-40 perc után kész.

Ha volt a csomagban krumpli, nem is kell más hozzá, de magában, vagy akár rizzsel is jó, bár azt akkor külön meg kell főzni. Grillezni is lehet így.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home