j

f a i r - nem babablog

Wednesday, September 17, 2008

B-terv

Mivel egyelőre úgy tűnik, a gyermek alvási szokása nem teszi lehetővé, hogy csak délelőtt járjon oviba, most kipróbáljuk a nagy-ovis-lány verziót, melyben a gyermek ott alszik és uzsonna után jön haza. Ettől én perpillanat úgy érzem magam, mint amikor a Golden Compass c. filmben Lyra és Pan kötelékét szét akarják vágni (7. perctől). (Mit nekem, hogy ki mit mond, azt én is tudom, hogy ez egy természetes, normális folyamat, azt pedig nem hiszem el, hogy másnak ne fájna...)

Fájt a lánynak is reggel, kedve se volt menni. Aztán mégis összeszedte magát, odajött és nagy eltökélten azt monda, hogy "most már megnyugodtam, induljunk az oviba". Csak épp még csupa könny volt az arca és közben görbült le a szája, de kitartott az elhatározása mellett, egészen az ovi kapujáig, ott viszont én tartottam ki, ugyanúgy az ovi kapujáig, csak már kifelé menet.

Szép kis pár vagyunk.

Ehhez kell most jó pofát vágnom. Próbálok is, csak épp jobbnak találom az eredeti tervemet, mely szerint Hanna délelőtt van oviban, ebéd után jön haza, alszik egyet, majd miénk a világ egész estig. Mindegy, most adunk egy esélyt a B-tervnek, aztán még meglátjuk.

(azóta: Lehet, hogy életemben még soha ennyire nem gondoltam komolyan azt a kifejezést, hogy "adok egy esélyt")

2 Comments:

  • Nálunk bevált az ebéd utáni hazajövés és itthonalvás. Ha úgy érzed, hogy még korai mindkettőtöknek ez a "nagylányosdi", szerintem ne hagyd ott. :o)

    Van most az óviban egy kisfiú az újak között, aki mindig elalszik ebéd előtt, ezért az anyukája babakocsival jön érte, úgy viszi haza. Ha nálatok is ez a gond, lehet, hogy ki kéne próbálni, hátha működik.

    By Blogger Babi néni, at 18/9/08 22:24  

  • Köszi. :) Inkább az volt a baj, hogy már olyan későn feküdt este, hogy reggel is későn értünk oda, úgy pedig nem valósítható meg az, hogy én dolgozhassak is valamennyit itthonról, mert 2 óra nem sok mindenre elég.

    Azóta próbálom este korán fektetni, hogy mégis az eredeti terv működjön és itthon aludhasson délután. Amúgy sem jellemző rá, hogy máshol elaludna délután, így az oviban alvás önmagában is necces. Ráadásul gyerekkínzásnak gondolom, hogy a 40-60 percet alvó lányomat 3 órán át tartsák fekve, csöndben, csak mert kötelező.

    (Egyébként ha ebéd előtt elaludna ott, őt nem lehetne átrakni babakocsiba, mert az egyenlő a felébredéssel és vissza-nem-alvással, de szerencsére nem is alszik el, kibírja hazáig, úgyhogy "csak" az esti alvási szokását kell átállítani, esetleg reggel kicsit ébreszteni. Remélem. Majd meglátjuk - ha lehet, nem erőltetném a "nagylányosdit", nekem sem komfortos.)

    By Blogger sbodi, at 19/9/08 07:06  

Post a Comment

<< Home