j

f a i r - nem babablog

Monday, September 04, 2006

Kreatív ötleteket várok

Én tisztában vagyok vele, hogy nem vagyok egy kimondottan kreatív személyiség. Épp ezért jól jönne, ha valaki végre tényleg rámutatna, hogyan és mikor kapcsolódjak ki, töltődjek fel, tornázzak avagy tanuljak a gyerek mellett, aki napi összesen 1,5 órát alszik.

Azt sem látom át igazán, úgyhogy ezt is megmondhatná az illető, hogy délelőtt mikor tudnék a gyerekkel kimozdulni, amikor kiszámíthatatlan, hogy fél 6-kor vagy netalántán f8-kor ébred-e, és ennek függvényében fél 9-kor vagy 10-kor fog-e elaludni. Arról nem beszélve, hogy babaúszás vagy baba-mama jóga általában 10-kor van. Ezzel a fő problémám, hogy nálunk 10-kor vagy tízóraizik a lány, vagy elalvásra készülődik.

A délután tekintetében: a fél 1 körüli ebéd után vagy fél 2-kor alszik, vagy 3-kor (szintén a reggeli ébredéshez igazodva), és mivel 4-kor ismét eszik, ilyenkor legfeljebb a patikába vagy a közeli boltba lehet leugrani, vagy pedig sétálni lehet 1,5 órán keresztül, hogy séta közben elaludjon és aztán aludjon is valamennyit.

Délután a 4 órás evés után még pl. be lehet rohanni az 5-kor záró bankba kvázi utolsónak, meg el lehet intézni dolgokat, de ha apa-párom netalántán már 6-ra itthon tud lenni - ami értékelendő -, akkor hozzá is igazodunk. Ha meg mégse, akkor 6 után már eleve nem szokott olyan nagy jókedv lenni, és ezzel vége is a napnak. Persze el lehet menni ilyenkor is, de akkor 7 körül elalszik a babakocsiban/autóban, ami az esti altatás rovására megy, így az ilyen kései kiruccanás nem igazán éri meg.

Más babáknak ennél egyszerűbb a napirendje, vagy nem a gyerekben van a hiba, hanem bennem? Avagy talán csak a jó öreg Maslow kacsingat felém, arra emlékeztetve, hogy először talán az alapvetőbb szükségleteire figyeljen az ember (mint pl. az elegendő alvás), nem pedig egyebekre?


(Lejárt a 30 perces alvás. Anyukám megfogalmazásában: még le se ültem, hogy elolvassak egy cikket, már fel is ébredt. Persze elkezdhettem volna vasalni, de az jóval több van, mint 30 percnyi, a takarítás zajjal jár, tusolni meg már tusoltam, azt megoldom vele együtt, bár azért próbáljon meg a tanácsadás előtt a kreatív illető egy héten át mindig úgy pisilni és tusolni - vagy teregetni, főzni, felöltözni, valahova elindulni stb. - nap mint nap, hogy közben egy 8,5 kilós krumpliszsákot mindig visz magával, amelynek bekapcsol a baromi hangos riasztója, ha nem az aznap random módon kiválasztott és számára nem ismert 5 tartókrumplira helyezi el a zsák súlyát, persze pontosan elosztva. Ha ez már megy, és néhány pelenka- és ruhacserét, valamint meglepetésszerű hányásfeltörlést is belekalkulált, akkor próbáljon könyvet olvasni például, és csak utána írja meg a tippjeit, ha kérhetem.)

6 Comments:

  • Nagyon nagyon lelkiismeretes vagy. Biztos jó a babának, ha ilyen stabil napirendje van!
    Én mindig zavarba jövök, ha megkérdezi a doki, hányszor eszik a gyerek, mert fogalmam sincs. Ő akkor eszik amikor éhes. És akkor alszik amikor álmos (azaz nyűglődik). Viszont ilyenkor bárhol vagyunk, elaltatom. A parkban akár karba is veszem, ha csak úgy alszik el. És ha éhes, bárhol vagyunk, megetetem. Mi ilyen rendetlenek vagyunk. Lehet, mi később isszuk majd meg a levét.

    By Anonymous Anonymous, at 4/9/06 12:47  

  • Babája válogatja. Én csak azért nem szeretem, ha nyűglődik, mert az eddigi tapasztalatok szerint nincs nyűglődés, ha igazodunk a rendszeréhez.

    By Blogger sbodi, at 4/9/06 13:25  

  • Olyannyira pontos a lány, hogy mindig is ki tudta számolni, hogy a napi alvások, számuktól függetlenül, ne haladják meg a napi összesen 1,5 órát. Vagy 3x30 perc, vagy 30 perc+1 óra, vagy 2x45 perc szokott lenni az alvás.

    By Blogger sbodi, at 4/9/06 13:32  

  • Matematikus lesz:).
    Az enyém pedig akrobata, mert most már lassan felmászik a lépcsőn.

    By Anonymous Anonymous, at 4/9/06 13:50  

  • ne mindig magadban keresd a hibát :) egyre jobban néztek ki együtt, csini a kiscsaj ;) ja és ha a szept 7-i bejegyzés nekem szól... köszi. ha nem, akkor is magamra vettem. puszik

    By Anonymous Anonymous, at 6/9/06 15:23  

  • A svéd barátnőm Annának szólt. :)

    By Blogger sbodi, at 6/9/06 20:11  

Post a Comment

<< Home